Přihlášení

Kdo zastupuje zájmy města Písku ve správních a dozorčích radách

28. 5. 2010 | Martin Zborník | Diskuze (14) | Věci veřejné

Ilustrační foto - © Tom Droppa

Město Písek je zřizovatelem, mnohdy i vlastníkem či spoluvlastníkem významných společností a zájmových svazků zřízených za účelem správy věcí veřejných, týkajících se života v našem městě. Tento článek přináší aktuální výčet konkrétních osob, které jsou odpovědné za řádné zastupování našich zájmů. Myslíte si že jednají v našem zájmu?

Zastoupení ve společnostech města a dobrovolných svazcích obcí

Městské služby Písek s.r.o.
100 % vlastník Město Písek - řídí aktuální rada města
Aktuální složení rady města květen 2010:
Ing. Vojtěch Bubník, 1. místostarosta, Volba pro město
Mgr. Tomáš Dušek, 2. místostarosta, ODS
Ing. Tomáš Franců, ODS
Ing. Otomar Gottstein, ODS
MUDr. Jiří Káca, ODS
Mgr. Hana Rambousová, 3. místostarostka, Volba pro město
Ing. Miroslav Sládek, starosta, ODS
Mgr. Miluše Štojdlová, KDU-ČSL
Mgr. Lukáš Tramba, ODS
dozorčí rada Dušek Tomáš, Mgr.
dozorčí rada Vodička Karel
dozorčí rada Uhlík Jiří


Lesy města Písku s.r.o.
100 % vlastník Město Písek - řídí aktuální rada města
dozorčí rada Veselý Ondřej, JUDr.
dozorčí rada - předseda Gavlasz Václav, Ing.
dozorčí rada Tramba Lukáš, Mgr.


Veřejné služby Písek s.r.o.
100 % vlastník Město Písek (prostřednictvím Městských služeb Písek s.r.o.) - řídí aktuální rada města
dozorčí rada Dušek Tomáš, Mgr.
dozorčí rada Vodička Karel
dozorčí rada Uhlík Jiří


Odpady Písek s.r.o.
45 % vlastník Město Písek - řídí aktuální rada města
valná hromada Sládek Miroslav, Ing.
Zvažováno zřízení dozorčí rady

Vodárenská správa Písek s.r.o.
100 % vlastník Město Písek - řídí aktuální rada města

Paliva Písek a. s.
100 % vlastník Město Písek
představenstvo - předseda Borovanský Petr, Ing.
představenstvo Sládek Miroslav, Ing.
představenstvo Veselý Ondřej, JUDr.
dozorčí rada - předseda Franců Tomáš, Ing.
dozorčí rada Lejčar Jiří, RSDr.
dozorčí rada Šavel Miroslav


Recyklace odpadů a skládky a.s.
představenstvo - předseda Sládek Miroslav, Ing.
valná hromada Rambousová Hana, Mgr.


Teplárna Písek, a.s.
75 % vlastník Město Písek
valná hromada Sládek Miroslav, Ing.
představenstvo - předseda Bubník Vojtěch, Ing.
představenstvo Gottstein Otomar, Ing.
představenstvo Mergl, Bohumil, Ing.
představenstvo Tesař Josef, Ing.
představenstvo Polata Jan
dozorčí rada - předseda Vašíček Jiří, Ing. Doc.
dozorčí rada Slavová Vlasta
dozorčí rada Buček Pavel, MUDr.
dozorčí rada Krejča Miroslav, Ing. Bc. CSc.
dozorčí rada Balek Zdeněk
dozorčí rada Urban Svatopluk


Bytové družstvo sv. Václav
představenstvo - předseda Bubník Vojtěch, Ing.

Schneider Electric, a.s.
valná hromada Sládek Miroslav, Ing.


Jihočeský vodárenský svaz
představenstvo Sládek Miroslav, Ing.
valná hromada Sládek Miroslav, Ing.


Dobrovolný svazek obcí mezi Vltavou a Otavou
výbor Sládek Miroslav, Ing.
kontrolní výbor Krejča Miroslav, Ing. Bc. CSc.


Dobrovolný svazek obcí severního Písecka
představenstvo Sládek Miroslav, Ing.
valná hromada Veselá Eva, Mgr. Bc. navrhovaná změna –Ing. Miroslav Sládek
kontrolní a revizní komise Lejčar Jiří, RSDr.


Sdružení měst s husitskou minulostí a tradicí
představenstvo Bubník Vojtěch, Ing.


Euroregion Silva Nortica
předsednictvo Sládek Miroslav, Ing.


Svaz měst a obcí české republiky
zástupce města Sládek Miroslav, Ing.


Svaz měst a obcí Jihočeského kraje
zástupce města Sládek Miroslav, Ing.


Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska
sněm Dušek Tomáš, Mgr.


Svazek obcí regionu Písecko
rada regionu - předseda Sládek Miroslav, Ing.
tajemník Dušek Tomáš, Mgr.


Družstvo píseckých lékařů a farmaceutů
členská schůze Rambousová Hana, Mgr.


Centrum kultury Písek o. p. s.
správní rada - předseda Štojdlová Miluše, Mgr. do 4.6.2010
správní rada Veselý Ondřej, JUDr. 2012
správní rada Kudrlová Jindřiška 2012
správní rada Gottstein Otomar, Ing. 2010
správní rada Koštová Ludmila , Ing. 2010
správní rada Marek Anděl 2012
správní rada Ondřich Roman, DiS. od 5.6.2010
dozorčí rada - předseda Vilím Josef, Ing. 2011
dozorčí rada Jánová Hana, Ing. 2012
dozorčí rada Vratislav Měchura 2010
 

Sladovna Písek o. p. s.
správní rada - předseda Goetz Jindřich, akad. arch. 2012
správní rada Jánský Karel 2012
správní rada Veselá Eva, Mgr. Bc. 2010
správní rada Rambousová Hana, Mgr. 2011
správní rada Klokočka Jiří 2011
správní rada Sušická Kateřina 2010
dozorčí rada - předseda Veselý Ondřej, JUDr. 2012
dozorčí rada Vilím Josef, Ing. 2011
dozorčí rada Presl Martin 2012

zdroj Město Písek + obchodní rejstřík

0
0

Diskuze k článku +

8. 6. 2010 (07:06)  –  Milan Sedlák

0
0

Pane Zborníku, mohl byste prosím uvést zdroj, z něhož jste čerpal Vámi uvedené informace? Děkuji.

Odpovědět

8. 6. 2010 (16:27)  –  Martin Zborník

0
0

Výpisy z obchodního rejstříku a podklady pro jednání zastupitelstva města Písek

Odpovědět

9. 6. 2010 (22:45)  –  Otomar Gottstein

0
0

Dovolím si jen uvést myšlenku k zamyšlení. Co je a co není čí zájem…. Pokud město zastupuji v ops Centrum kultury, tam je to asi zřejmé, maximum kvalitní kultury za minimum městských peněz. Jenže pokud zastupuji město v Teplárně Písek a.s., je to tak trochu "schizofrenie". Na jednu stranu mám ze zákona zastupovat zájmy vlastníka, tedy tvorbu maximálního zisku (zdražit teplo a maximalizovat zisk) nebo zájmy města, tedy občanů města, kteří chtějí teplo co nejlevnější (tedy miniální zisk pro teplárnu). A tak se snažím najít "rozumný" kompromis… Nicméně ve městě žijí i lidé, kteří si topí plynem, tedy teplárnu nepotřebují, a proč tedy mají být zvýhodňováni lidé, kteří jsou napojeni právě na městskou teplárnu? Co se týče Teplárny Písek, tak ta do rozpočtu města přinese za loňský rok téměř 2 x více peněz a na stranu druhou, cena tepla vzrostla minimálně…. A je to dobře nebo špatně ???

Odpovědět

28. 9. 2010 (21:17)  –  Martin Zborník

0
0

Mají být naši politici za výkon těchto funkcí placeni?
Je podle Vás správné, že členové správních a dozorčí rad a zároveň komunální politici, jsou za výkon této funkce placeni, když jsou již za výkon mandátu zastupitele, radního, místostarosty či starosty dle zákona náležitě odměněni?
Konkrétně se nám podařilo získat údaje ze společnosti Městské služby Písek s.r.o., kde za členství v dozorčí radě – Mgr. Dušek (původně ODS – nyní SNK-ED), Ing. Uhlík (ČSSD) a p.Vodička (KSČM) dostávají tyto odměny: v roce 2008 – 25 000,- Kč; v roce 2009 – 35 000,-Kč; v roce 2010 – 30 000,-.
Dle mého je to špatně. Zájmy města by měli hájit zvolení zástupci bez nároku na odměnu, jinak se vystavují podezření v koho zájmu vlastně v těchto společnostech rozhodují. Proč to není nastavené stejně jako to mají ze zákona bezplatně definováni členové správních a dozorčích rad v obecně prospěšných společnostech? Nejsou snad Městské služby Písek, Teplárna, Lesy města Písek, Odpady Písek, Paliva, Jihočeský vodárenský svaz apod. založeny jako pro naše město jisté formy „obecně prospěšných společností“.

Pokud máte někdo další údaje kolik dělají odměny za výkon výše uvedených funkcí, prosíme o jejich zveřejnění pro úplnost tohoto článku.

Odpovědět

29. 9. 2010 (14:59)  –  Debata k tomuto tématu ze článku Valná hromada společnosti Městské služby Písek s.r.o.

0
0

Dále prosím k tomuto tématu debatujme zde:

Příslušející debata:
Martin Zborník 14:15:05 29.09.2010 (212.80.82.XXX)

Pro p.Veselého – Co s tímto zjištěním tedy jako opoziční zastupitel budete dělat? Stávající zastupitelstvo ještě zasedá 14.10.2010. Mám ale tokový pocit, že se to nebude týkat jen p. Duška. Minimálně starosta Sládek (ODS) a pan Bubník (VPM) a paní Rambousouvá (VPM) zastávají funkce v městem zřízených organizací. Mnohdy je správní radou společností celá rada města viz výše.
Mimochodem vy nám můžete pomoci při zjišťování jaké jsou odměny za výkon funkcí ve městských společnostech Lesy města Písku s.r.o. – jste členem dozorčí rady; Paliva Písek a. s. – jste členem představenstva; popřípadě ještě Centrum kultury Písek o. p. s. – jste členem správní rady a Sladovna Písek o. p. s. – jste členem dozorčí rady.
Elév 13:36:20 29.09.2010 (81.90.173.XXX)

To pan místostarosta neví,že by neměl brát odměny? A ani nikdo ze zastupitelů,třeba s titulem JUDr.,mu to neřekl?Já bych o jednom zastupiteli s tímto titulem věděl,právě tady píše.
Jsem zvědav jak zastupitelstvo pohlídá to vrácení peněz z peněženky p.Duška.Myslím,že nové zastupitelstvo k tomu bude mít dobrou příležitost,neboť p.Dušek má šanci jako dvojka kandidátky SNK-ED opět mezi zastupiteli sedět.Dobrý námět hned pro první jednání zastupitelstva po volbách – první bod jednání je již na světě!
Ondřej Veselý 11:00:39 29.09.2010 (90.181.17.XXX)

Pokud pan Dušek jako uvolněný místostarosta pobíral odměnu za výkon funkce, musí ji vrátit. Pan Vodička a pan Uhlík nejsou \"placeni\". Pobírají odměnu za výkon funkce ve výši cca 1.000,- – 1.700,- měsíčně (podle toho zda jsou členy či funkcionáři výboru nebo komise), což je, jak jistě uznáte, rozdíl. Pokud však tuto částku neberete jako plat.

Právě proto zákon činí rozdíl mezi uvolněnými a neuvolněnými zastupiteli s tím, že uvolnění zastupitelé nemohou brát odměnu za výkon funkcí v orgánech společností zřizovaných městem.
Martin Zborník 09:10:50 29.09.2010 (212.80.82.XXX)

Vaše informace jsou mylné. Pan Dušek rozhodně v roce 2008 pobíral odměnu ve výši 25 000,- a v roce 2009 částku 35 000,-. To již byl ve funkci placeného místostarosty. Pravda za rok 2010 má jako předseda dozorčí rady odsouhlasenou odměnu nižší 5 830,-.
Za mandát zastupitele jsou pánové Vodička a Uhlík placeni. Měsíční odměnu zastupitelů tvoří pevná složka stanovená podle druhu vykonávané funkce a příplatek vypočítaný podle počtu obyvatel obce, jak je definuje zákon 128/2000 Sb. o obcích, resp. Nařízení vlády č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev. Začátkem každého roku ji pak vláda vždy aktualizuje, přičemž dochází k navýšení částek odměn.
Ondřej Veselý 08:03:51 29.09.2010 (90.181.17.XXX)

Dobrý den, Pan místostarosta Dušek jistě odměnu za výkon člena DR nepobírá, protože by to bylo v rozporu se zákonem. Pan Uhlík a pan Vodička za výkon mandátu zastupitele placeni nejsou a odměnu tedy pobírat mohou.

Odpovědět

29. 9. 2010 (15:04)  –  Ondřej Veselý

0
0

Ještě pro zajímavost pár výňatků ze zákona o střetu zájmů

§ 2

Veřejný funkcionář

(1) Pro účely tohoto zákona se veřejným funkcionářem rozumí
a) poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky (dále jen "poslanec"),
b) senátor Senátu Parlamentu České republiky (dále jen "senátor"),
c) člen vlády nebo vedoucí jiného ústředního orgánu státní správy, v jehož čele není člen vlády 1),
d) předseda a inspektor Úřadu pro ochranu osobních údajů,
e) předseda Úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví,
f) člen Rady Českého telekomunikačního úřadu,
g) předseda Energetického regulačního úřadu,
h) člen bankovní rady České národní banky,
i) prezident, viceprezident a člen Nejvyššího kontrolního úřadu,
j) veřejný ochránce práv a jeho zástupce,
k) člen Rady pro rozhlasové a televizní vysílání,
l) člen zastupitelstva kraje nebo člen zastupitelstva hlavního města Prahy 2) (dále jen "kraj"), který je pro výkon funkce dlouhodobě uvolněn a člen zastupitelstva kraje, který před svým zvolením do funkce člena zastupitelstva nebyl v pracovním poměru, ale vykonává funkce ve stejném rozsahu jako člen zastupitelstva kraje, který je pro výkon funkce dlouhodobě uvolněn,
m) člen zastupitelstva obce, městské části nebo městského obvodu územně členěného statutárního města a městské části hlavního města Prahy 3) (dále jen "obec"), který je pro výkon funkce dlouhodobě uvolněn a člen zastupitelstva obce, který před svým zvolením do funkce člena zastupitelstva nebyl v pracovním poměru, ale vykonává funkce ve stejném rozsahu jako člen zastupitelstva obce, který je pro výkon funkce dlouhodobě uvolněn,
n) starosta obce, místostarosta obce a členové rady obce a kraje, kteří nejsou pro výkon funkce dlouhodobě uvolněni.

§ 5

(1) Poslanci nebo senátorovi, který zastupuje stát v řídících, dozorčích nebo kontrolních orgánech podnikající právnické osoby, pokud v ní má stát, jím ovládané právnické osoby, Česká národní banka, nebo všechny tyto osoby společně, podíl nebo hlasovací práva, nenáleží za tuto činnost odměna.

(2) Veřejnému funkcionáři uvedenému v § 2 odst. 1 písm. l) a m), který zastupuje kraj nebo obec v řídících, dozorčích nebo kontrolních orgánech podnikající právnické osoby, pokud v ní kraj nebo obec má podíl nebo hlasovací práva, nenáleží za tuto činnost odměna.

Odpovědět

29. 9. 2010 (15:25)  –  Martin Zborník

0
0

Je tedy podle vás správné, že za výkon funkce v městem zřizovaných společnostech někteří zastupitelé mohou pobírat odměny? Nevnímáte to jako střet zájmů, ač dle vaší citace zákon na to tak nepohlíží? Dle mého to rozhodně ve střetu zájmů je, protože člověk, který je odměňován za svojí práci v orgánech jakékoliv společnosti, může být snadno ovlivněn při rozhodování o zájmech protistrany = občanů, jejich zájmy má především na jednání prosazovat. Pokud připustím že v těchto rozhodnutích se korektně všichni zdrží pro předpoklad střetu zájmů, máme tady rázem anarchii. Jsou tam totiž vesměs jen zastupitelé. Jak to tedy udělat, aby to bylo naprosto čisté? Vykonávat funkce bez nároku na odměny v zájmu občanů. Chápal bych zaplacení odborníků, ale nikoliv zvolených zastupitelů.

Odpovědět

29. 9. 2010 (15:44)  –  Ondřej Veselý

0
0

Dovolil bych si otázku postavit jinak. Mají nebo nemají zastupitelé zasedat v orgánech městem zřizovaných společnostní?

Na tuto otázku jsem již odpovídal v diskuzi k desateru a za svou odpovědí si stojím.

Pokud jde o bezplatný výkon funkcí tak s Vaším názorem můžeme jít ještě dál. Proč by měl starosta, místostarosta atd., kteří práci dělají na plný úvazek brát nějaký plat? Vždyť tuto práci vykonávají v zájmu občanů! K čemu by takové závěry vedly je však věcí široké diskuze, která zřejmě přesahuje toto téma. Jsem si však jistý, že opravdové odborníky, kteří by vykonávali funkce bezplatně či za symbolickou odměnu, budete shánět těžko.

Odpovědět

29. 9. 2010 (18:14)  –  Martin Zborník

0
0

Cituji Ondřeje Veselého – „2. Vyloučení zastupitelů z řídících orgánů zřizovaných společností – pokud město zřídí organizaci musí jí vést. To podle mého názoru není možné bez obsazení alespoň části řídícího orgánu organizace.“
Souhlasím že jistý počet politiků by měl být v orgánech těchto společností. Dle mého je ale rozumné 1/3 až max. ½ členů, nikoliv současné stavy, kde převažují zastupitelé. Vliv nad nimi ale ani tak přece neztrácí. – Zastupitelstvo může řídit činnost organizací prostřednictvím zástupců – odborníků, které jmenuje a v případě nespokojenosti také odvolává z funkcí. Zastupitelstvo, popřípadě rada města pak dává jen jasná zadání a kontroluje jejich plnění. Pak nemám žádný problém s odměnami těmto odborníkům, nikoli však zastupitelům. Pokud je ale nad odbornost stavěna stranická příslušnost, nepovažuji to za správné pro město. Vnímat tyto posty jako přivýdělky zvolených politikům je také špatně.

Ještě se ptám jak je náročné vykonávat tyto funkce? Jaký je rozdíl v náročnosti výkonu ze zákona bezplatné funkce v o.p.s. Centrum kultury nebo Sladovna Písek a v placené městem zřízené organizaci s.r.o. nebo a.s? Jo to opravdu takový rozdíl? Jak často tedy orgány jednají?

Odpovědět

29. 9. 2010 (19:10)  –  Ondřej Veselý

0
0

S Vašimi závěry se dá jistě souhlasit. Obsazování podle stranického klíče s absencí odbornosti společnosti ani městu nic nepřinese.

Podle mého názoru v náročnosti výkonu funkcí mezi o.p.s. a obchodní společností není rozdíl.

Odpovědět

2. 10. 2010 (20:33)  –  Martin Zborník

0
0

Ještě jedna citace zákona o střetu zájmů:

§ 3

(1) Dojde-li ke střetu veřejného zájmu se zájmem osobním, nesmí veřejný funkcionář upřednostňovat svůj osobní zájem před zájmy, které je jako veřejný funkcionář povinen prosazovat a hájit. Osobním zájmem se pro účely tohoto zákona rozumí takový zájem, který přináší veřejnému funkcionáři osobní výhodu nebo zamezuje vzniku případného snížení majetkového nebo jiného prospěchu.



(2) Veřejný funkcionář nesmí ohrozit veřejný zájem tím, že

a) využije svého postavení, pravomoci nebo informací získaných při výkonu své funkce k získání majetkového nebo jiného prospěchu nebo výhody pro sebe nebo jinou osobu,

b) se bude odvolávat na svou funkci v záležitostech, které souvisejí s jeho osobními zájmy, zejména s jeho povoláním, zaměstnáním nebo podnikáním, nebo

c) dá za úplatu nebo jinou výhodu ke komerčním reklamním účelům svolení k uvedení svého jména, popřípadě jmen a příjmení nebo svolení ke svému vyobrazení ve spojení s vykonávanou funkcí.

Odpovědět

14. 10. 2010 (20:52)  –  Martin Zborník

0
0

Řešilo se dnes na zastupitelstvu vrácení nezákonných odměn pro uvolněné radní (Dušek, případně Sládek, Bubník, Rambousová)
Cituji – Ondřej Veselý 14:49:38 29.09.2010 (90.181.17.XXX)

"….. Rozhodně jste mě překvapil informací, že pan Dušek pobírá odměnu za výkon funkce v městském podniku a už věc řeším. Odměny pobírané neoprávněně samozřejmě bude muset vrátit. …."

Odpovědět

15. 10. 2010 (10:58)  –  Michal Mužík

0
0

Dobrý. Jen nějak chybí odpověď p. Veselého nebo jiného zastupitele.

Odpovědět

15. 10. 2010 (12:51)  –  Vojtěch Bubník

0
0

Odpovídám p.Zborníkovi jako zastupitel. Žádné "nezákonné" odměny na programu nebyly a ani o nich nevím. Za sebe mohu říci, že jako předseda představenstva Teplárny Písek a.s. , Bytového družstva …… neberu ani desetník odměn. Přitom Teplárna je již hodně velký podnik a odpovědnost je též velká.
Zde uvedený seznam má minimální vypovídací hodnotu. Většina zastupitelů pracuje ve funkcích zcela bez odměny …. jinde nejsou odměny zcela zanedbatelné. Překvapuje mne, že tato informace nikoho nezajímala. Před volbami jsem považoval za nefér se na to ptát.
Na druhé straně jsem přesvědčen, že v řídících orgánech firem by měli být odborníci, měli by za opravdovou práci být honorováni. Pokud mají městské podniky prosperovat, nemohou být bez kontroly. A netvrdím ani, že zastupitel nemůže být odborníkem v daném odboru. Pak si zaslouží též odměnu ( zde se úplně neshoduji se svými kolegy).

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.